Μαθηματικά
Όμιλος Μαθηματικών
Ο όμιλος μαθηματικών των εκπαιδευτηρίων μας λειτουργεί σε δύο τμήματα, το ένα με μαθητές της Α΄τάξης του γυμνασίου και το δεύτερο με μαθητές τόσο της Β΄τάξης όσο και της Γ΄γυμνασίου.
Οι δράσεις του ομίλου μας στηρίζουν την συμμετοχή των μαθητών μας και την διάκριση τους στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Στατιστικής της ΕΛΣΤΑΤ με την ομάδα των μαθητριών της Γ Γυμνασίο και στον 6ο Μαθηματικό Διαγωνισμό «Πυθαγόρας» της Ε.Μ.Ε στον οποίο συμμετείχε το 20% του δυναμικού του σχολείου μας από όλες τις τάξεις του γυμνασίου και στον οποίο διακρίθηκαν.
Πέρα από την προετοιμασία των μαθητών για τους εθνικούς διαγωνισμούς βασική στόχευση αποτελεί η παρατήρηση, διερεύνηση και επαφή με γνωστικά πεδία πέραν της διδακτέας ύλης. Αναγνωρίζοντας με αυτόν τον τρόπο την ομορφιά που αποπνέουν τα μαθηματικά μέσα από την απλότητα τους μιας και αποτελούν, κατά τον Πλάτωνα, την ύψιστη κορύφωσή της.
Η διεύρυνση επιτεύχθηκε με την παρουσίαση των παρακάτω ενοτήτων:
Μορφοκλάσματα-Fractals, Τρίγωνο Sierpinski, Σύνολο Mandelbrot
Μαθηματικά και τέχνη, Προβολική γεωμετρία, Προοπτική, Σημείο φυγής στον ορίζοντα
Μοτίβα Μοντελοποίηση Πολλαπλές αναπαραστάσεις, Τρίγωνο Pascal, Άθροισμα διαδοχικών περιττών, τετράγωνοι αριθμοί, Ακολουθία Fibonacci, Τρίγωνο Sierpinski
Διακριτά μαθηματικά, Θεωρία γράφων
Θέματα που προσεγγίζουμε κατά την διδασκαλία
Α΄ Γυμνασίου
Αφύπνιση επιστήμης
Συστήματα αρίθμησης Αιγυπτίων (ιερογλυφικά) , Σουμερίων, αρχαίων Ελλήνων , αρχαίων Ρωμαίων, Πάπυρος Ριντ. Τα μαθηματικά ως πολυπολιτισμικός καρπός
- Παραστατικοί αριθμοί κατά τους Πυθαγόρειους Τριγωνικοί τετράγωνοι αριθμοί
Β’ Γυμνασίου
- Απόδειξη Πυθαγορείου με χειραπτικά υλικά αλλά και ψηφιακό υλικό (ομαδοσυνεργατική).
- Πρότζεκτ στη στατιστική. Διεξαγωγή στατιστικής έρευνας (ομαδοσυνεργατική, συλλογή επεξεργασία και παρουσίαση δεδομένων με ταυτόχρονη παρουσίαση δεδομένων και γραφημάτων σε εξελ
- Ομαδική Εργασία στις εξισώσεις πάνω σε διαφορετικές θεματικές της επιλογής τους
- Καρντάνο Ταρτάλια ( η γέννηση των μιγαδικών μέσα από την επίλυση τριτοβάθμιων)
- Σημαντικές εξισώσεις που άλλαξαν τον κόσμο
- Επίλυση προβλημάτων στα χρόνια των Αιγυπτίων με με την μέθοδο της « αυθαίρετης παραδοχής»
Γ’ γυμνασίου
- Τρίγωνο Πασκάλ
- Επίλυση εξίσωσης δευτέρου βαθμού με γεωμετρική προσέγγιση της συμπλήρωσης τετραγώνου.